8.1 C
Județul Gorj
duminică, 16 noiembrie 2025

Dacia prezintă „Hipster Concept”: mașina electrică urbană accesibilă, sub 15.000 de euro

Dacia a dezvăluit în Franța, la Meudon, prototipul „Hipster Concept”, un automobil electric de dimensiuni reduse, care ar putea avea un preț de pornire sub 15.000 de euro. Modelul se poziționează ca o alternativă europeană accesibilă la modelele electrice low-cost din China.

Hipster Concept reflectă intenția Dacia de a oferi soluții de mobilitate simple și accesibile pentru traficul urban. „Hipster este o expresie a viziunii îndrăznețe a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă și practică de zi cu zi”, a declarat Katrin Adt, CEO-ul Dacia, venită recent de la Mercedes-Benz. Aceasta a adăugat că, dacă vor avea oportunitatea, producția în masă a modelului este pregătită.

Vehiculul măsoară doar 3 metri lungime și cântărește sub 800 de kilograme, fiind astfel unul dintre cele mai compacte autoturisme propuse pentru piața europeană. Pentru comparație, modelul T03 al producătorului chinez Leapmotor, considerat în prezent cel mai scurt automobil de pe piața europeană, este cu 62 de centimetri mai lung. Viteza maximă estimată a prototipului este de 90 km/h, iar autonomia ajunge la circa 150 km, suficientă pentru uzul cotidian urban sau suburban, având în vedere că un automobil obișnuit parcurge în medie sub 40 km pe zi, la o viteză medie de 56 km/h.

Pentru a menține prețul scăzut, designul și dotările modelului au fost simplificate: scaune din pânză, geamuri acționate manual, foarte puțină electronică și curele în locul mânerelor pentru deschiderea ușilor. Hipster ar putea fi disponibil într-o singură culoare, un gri-albăstrui similar cu cel al prototipului expus.

Proiectul face parte dintr-o inițiativă mai amplă a grupurilor Renault și Stellantis, care vizează crearea unei noi categorii europene de mașini mici, inspirată de conceptul japonez „Kei Car”. Această categorie ar include vehicule urbane cu dotări de bază și cerințe mai reduse de siguranță comparativ cu modelele convenționale, pentru a permite scăderea greutății și a costurilor de producție.

Dacia subliniază că prețul mediu al unui autoturism nou în Europa a crescut cu 63% între 2001 și 2020, reducând accesibilitatea pentru mulți cumpărători. Prin urmare, compania consideră necesară apariția unei noi generații de mașini ieftine, adaptate nevoilor urbane și producției locale.

 

 

Mai multe articole

1 COMENTARIU

  1. Fraierii care rânjesc ca prostii sunt tot aia care visau la un Golf, iar acum hulesc UE, care le-a dat posibilitatea să-și ia orice kkt de mașină și-au dorit.
    Mașinuța e o bijuterie!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recente